Posting Material

Posting Material

Articles on Material Science and Chemistry
Posting Material

Posting Material

Articles on Material Science and Chemistry

ساخت لومینول

این یکی را هم ترجمه کردم ولی خیلی گنگ و نا مفهوم بود. اگر کسی ترجمه بهتری پیدا کرده بود به من اطلاع دهد. اگر شد فیلمی در همین زمینه در همینجا گذاشته خواهد شد که درک آن ساده تر است.

نکته: قیمت ساخت لومینول چندین برابر قیمت موجود آن در بازار است.

 

 ابتدا یک ظرف حاوی 15 میلی لیتر آب را گرم کنید تا بخار آب گرم تولید شود. سپس مخلوط 1 گرم 3-نیترو فتالییک اسید و 2 میلی لیتر از محلو 8% آبی هیدرازین (که از رقیق کردن 3.12 گرم از محلول تجاری 64% هیدرازین تا به حجم 25 میلی لیتر برسد؛ بدست می آید.) را در یک لوله آزمایش بریزید و آن را گرم کنید تا جامد حل شود. سپس به آن 3 میلی لیتر تری اتیلن گلیکول بیافزایید و لوله آزمایش را در حالت عمودی در بخار آبگرم قرار دهید. دما سنج و سنگ جوش را داخل لوله آزمایش قرار دهید. گیره را به لوله متصل کنید و آن را به پایه و مخلوط را تا دمای 110 130 درجه سانتی گراد بجوشانید. با استفاده از چراغ بونزن اجازه دهید دما به 210 درجه سانتی گراد برسد و آن را 3 تا چهار دقیقه در این دما نگه دارید. حالا چراغ را کنار بگذارید و اجازه دهید محلول به مدت دو دقیقه تا دمای 214 210 درجه سانتی گراد خنک شود. حالا لوله را تا دمای 100 درجه کنید کنید. (در این مرحله ممکن است بخشی از کریستال ها مشاهده شود.) به آن 15 میلی لیتر آب داغ اضافه کنید. مخلوط را سرد کنید و در نهایت کریستال های زرد نیتراته را جمع کنید. (جرم خشک 0.7 گرم)

ترکیب نیتراته لازم نیست خشک شود و می تواند مستقیما مور د استفاده قار بگیرد. آن را در یک لوله آزمایش بریزید و به آن 5 میلی لیتر محلول 10% سدیم هیدروکسید اضافه کنید. با یک لوله هم بزنید. برای نتیجه بهتر به آن 3 گرم سدیم هیدرو سولفات دی هیدرات بیافزایید. جامد روی دیواره های لوله آزمایش را با مقداری آب بشویید.

مخلوط را تا به جوش آمدن حرارت دهید. این کار را با هم زدن و به مدت 5 دقیقه انجام دهید. در طی این کار ممکن است بخشی از ماده جدا شود. سپس به مخلوط 2 میلی لیتر استیک اسید بیافزایید. مخلوط را سرد کنید و هم بزنید. کریستال های زرد لومینول را جمع کنید. پس از خشک شدن جرم آن حدودا 0.2 تا 0.1 گرم خواهد بود.


PDF

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد